ကျွန်တော်တို့ ပတ်ဝန်းကျင်ကို ကြည့်လိုက်တဲ့အခါ မြင်ရတဲ့ အရာဝတ္ထုတွေ၊ သဘာဝတရားတွေ၊ ဖြစ်ရပ်တွေဟာ အမြဲလိုလို ဆန့်ကျင်ဘက်တွေနဲ့ ဒွန်တွဲနေတာကို သတိထားမိကြမှာပါ။ တရုတ်လူမျိုးတွေရဲ့ 'ယင် နှင့် ယန် (𝚈𝚒𝚗 𝚊𝚗𝚍 𝚈𝚊𝚗𝚐)' ဆိုတဲ့ဒဿနကို လေ့လာကြည့်လိုက်ရင် လောကကြီးရဲ့ အံ့ဩစရာကောင်းတဲ့သဟဇာတဖြစ်မှုနဲ့ မျှတမှုကို ပိုပြီး နားလည်လာနိုင်ပါတယ်။ တကယ်တော့ ဒီဆန့်ကျင်ဘက် အင်အားစုတွေပေါင်းစပ်ပြီး ပြီးပြည့်စုံတဲ့အလှတရားကို ဖန်တီးပုံက ဒီဇိုင်းလောကအတွက်ရော၊ ကျွန်တော်တို့ ဘဝအတွက်ပါ သင်ခန်းစာတွေအများကြီး ပေးပါတယ်။

ယင်-ယန် ဒဿနဟာ ရှေးကျတဲ့ တရုတ်ဒဿနတစ်ခုဖြစ်ပြီး 'တာအိုဝါဒ (𝚃𝚊𝚘𝚒𝚜𝚖)' ရဲ့ အခြေခံသဘောတရားတစ်ခုလည်း ဖြစ်ပါတယ်။ လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ပေါင်း (၃၀၀၀) လောက်ကတည်းက စတင်ပေါ်ပေါက်ခဲ့တယ်လို့ ယူဆရပြီး 'အပြောင်းအလဲများ ကျမ်း (𝙸 𝙲𝚑𝚒𝚗𝚐)' ထဲမှာ ပထမဆုံး တွေ့ရှိခဲ့ရပါတယ်။ ယင်-ယန်ဟာ စကြာဝဠာထဲက အရာရာတိုင်းမှာပါဝင်နေတဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက်၊ ဖြည့်စွက်ပေးတဲ့ အင်အားစုနှစ်ခုကို ကိုယ်စားပြုပါတယ်။


ယင်-ယန် သင်္ကေတကို သေချာကြည့်မယ်ဆိုရင် အနက်နဲ့ အဖြူပုံစံ နှစ်ခုဒွန်တွဲနေပြီး တစ်ခုစီရဲ့ အလယ်မှာတော့ ဆန့်ကျင်ဘက်အရောင်ရဲ့ အစက်လေးတွေပါနေတာကို တွေ့ရပါလိမ့်မယ်။ ဒါက ဘာကိုပြသလဲဆိုတော့ ယင်ထဲမှာ ယန်အစက်အပြောက်လေး ရှိသလို၊ ယန်ထဲမှာလည်း ယင်အစက်အပြောက်လေး ရှိနေတယ် ဆိုတဲ့ အဓိပ္ပာယ်ပါပဲ။ ဘယ်အရာမှ လုံးဝစစ်စစ် ယင် သို့မဟုတ် လုံးဝစစ်စစ် ယန် မဟုတ်ပါဘူး။ အရာရာတိုင်းဟာ အချင်းချင်း ဆက်စပ်နေပြီး အပြန်အလှန် ဖြည့်ဆည်းပေးနေကြတယ်လို့ ဒီဒဿနက ဆိုပါတယ်။





"ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်ရဲ့ အမြင် - ဆန့်ကျင်ဘက်တို့ရဲ့ အလှ"
ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်အနေနဲ့ ယင်-ယန်ဒဿနဟာ ဒီဇိုင်းအမြင်တွေကို အများကြီး ဆန်းသစ်ပြောင်းလဲစေနိုင်ပါတယ်။ ဒီဇိုင်းဖန်တီးတဲ့အခါမှာ မျှတမှု (𝙱𝚊𝚕𝚊𝚗𝚌𝚎) ဟာ အရမ်းအရေးကြီးတဲ့ မူတစ်ခုပါ။

အနက်နဲ့ အဖြူ၊ နွေးတဲ့အရောင်နဲ့ အေးတဲ့အရောင်၊ တောက်ပတဲ့အရောင်နဲ့ မှိုင်းတဲ့အရောင် စသဖြင့် ဆန့်ကျင်ဘက်အရောင်အတွဲအဖက်တွေကို ပေါင်းစပ်အသုံးပြုခြင်းက ဒီဇိုင်းတစ်ခုကို ပိုအသက်ဝင်စေပြီး ဆွဲဆောင်မှု ရှိစေပါတယ်။ ဥပမာ- နက်ပြာရောင်နောက်ခံမှာ ရွှေရောင်လိုင်းလေးတွေ ထည့်လိုက်တဲ့အခါ အမှောင်နဲ့ အလင်းရဲ့ပေါင်းစပ်မှုက ခမ်းနားတဲ့ခံစားမှုကို ပေးစွမ်းနိုင်ပါတယ်။

ချွန်ထက်တဲ့ပုံစံတွေနဲ့ လုံးဝန်းတဲ့ပုံစံတွေ၊ ကြီးမားတဲ့ ပုံစံတွေနဲ့ သေးငယ်တဲ့ ပုံစံတွေ၊ အစိုင်အခဲနဲ့ အပေါက်တွေကို ဟန်ချက်ညီညီပေါင်းစပ်ခြင်းဖြင့် စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းတဲ့ အမြင်အာရုံကို ဖန်တီးနိုင်ပါတယ်။ ဥပမာ- သဘာဝကျောက်တုံးရဲ့ မာကျောတဲ့ပုံစံနဲ့ သစ်သားရဲ့ နူးညံ့နွေးထွေးတဲ့ အသွင်အပြင်ကိုပေါင်းစပ်ထားတဲ့ ပရိဘောဂတွေဟာ ခိုင်မာမှုနဲ့ သက်သောင့်သက်သာဖြစ်မှုကို တစ်ပြိုင်တည်း ပေးစွမ်းပါတယ်။

ဒီဇိုင်းတစ်ခုမှာ အရာဝတ္ထုတွေနဲ့ ပြည့်နေတဲ့အပိုင်း (𝙿𝚘𝚜𝚒𝚝𝚒𝚟𝚎 𝚂𝚙𝚊𝚌𝚎) နဲ့ နေရာလွတ်အပိုင်း (𝙽𝚎𝚐𝚊𝚝𝚒𝚟𝚎 𝚂𝚙𝚊𝚌𝚎 ) တို့ဟာ အပြန်အလှန် မှီခိုနေကြပါတယ်။ နေရာလွတ်တွေကို ကောင်းစွာအသုံးချခြင်းက ဒီဇိုင်းကို ရှင်းလင်းစေပြီး ကြည့်ရတာ ပိုမိုသက်သာစေကာ အသက်ရှူချောင်စေပါတယ်။ ဒါဟာ ပြည့်စုံမှုနဲ့ ကွက်လပ်ရဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက်ဒဿနကို ပုံဖော်တာပါပဲ။


"ဆန့်ကျင်ဘက် အလှ"
လောကဟာ
အပူ
အအေး
အဖြူ
အမည်း
အကောင်း
အဆိုး
ဆန့်ကျင်ဘက်တွေနဲ့
ဒွန်တွဲနေကြသတဲ့...။
အဖို
အမ
အတွန်း
အဆွဲ
ကွဲတဲ့အခါကွဲပြီး
မြဲတဲ့အခါလည်းမြဲနေတတ်သတဲ့…။
အဆိုးတစ်သက်မှာ
အကောင်းတစ်စက် ရှိတတ်သလို
အကောင်းတစ်သက်မှာလည်း
အဆိုးတစ်ကွက် ပါလာတတ်သေးသတဲ့...။
မြင်တတ်ဖို့လိုသလို
မြင်နိုင်တဲ့ မျက်စိရှိဖို့လည်း
လိုသေးတာပါ့လေ...။
ဖန်ရည်တစ်ခွက်မှာ
အချိုတစ်ခဲဖောက်ရင်း
နေ့တွေ
ညတွေ
ပြောင်းကုန်ကြတာပဲ
မဟုတ်ပါလား…။
လောကဟာ ဆန်းကျယ်ပါတယ်။ အဲဒီဆန်းကျယ်မှုတွေထဲက ဆန့်ကျင်ဘက်တွေ သဟဇာတဖြစ်အောင် ဖန်တီးထားခြင်းက အလှဆုံး၊ အံ့ဖွယ်အကောင်းဆုံး ဖန်တီးမှုပဲ မဟုတ်ပါလား။
𝙼𝙼𝙾
No comments:
Post a Comment