Wednesday, August 20, 2025

ကြက်ဥလား၊ ကြက်မ,လား နှင့် ဒီဇိုင်နာတစ်ဦး၏ ဒီဇိုင်းခရီးစဉ်

 


ကျွန်တော်က ကဗျာလေးတွေ သဘောကျတော့ ကဗျာတိုတိုထွာထွာလေးတွေ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ အခုဆောင်းပါးကိုလည်း ကဗျာလေးနှင့်ပဲ စလိုက်ပါမယ်။

အစ
ကြက်ဥလား
ကြက်မ,လား
ဝေခွဲရခက်နေတာ...။
ဒီတစ်တောင်ကျော်ရင်
ပဲခူးရောက်ရောက်
စစ်ကိုင်းရောက်ရောက်...။
ပုပ္ပါးတောင်ကလပ်
ဘောင်ပဲ့ထွက်တာနဲ့
ပုသိမ်ကနွား
ချိုလိမ်
ပေါင်ကျိုးတာ
မဆိုင်ပါဘူးကွာတဲ့...။
စကားတွေ
ကားသွားလိုက်ကြတာ...။
ဘဝတွေ
ခြားသွားသလိုပါပဲလေ...။
အနှောင်အဖွဲ့ဟာ
ငါတို့တွေ
မချိုးဖြတ်နိုင်သမျှ
ဘယ်တော့မှ
လွတ်မှာ မဟုတ်ဘူးကွာ... တဲ့...။
- MMO
..............................
ဒီဇိုင်နာတစ်ဦး၏ ဒီဇိုင်းခရီးစဉ်
ဒီဇိုင်နာတိုင်းဟာ ပရောဂျက်အသစ်တစ်ခု စတင်ချိန်မှာ မေးခွန်းကြီးတစ်ခုနဲ့ စတင်ရင်ဆိုင်ရလေ့ရှိပါတယ်။ အဲဒါကတော့ “ကြက်ဥလား၊ ကြက်မ,လား” ဆိုတဲ့ မေးခွန်းပါ။ ဘယ်ဟာက အရင် စဖြစ်တည်သလဲ။ ဒါ‌ကြောင့် ဘယ်ဟာကို အရင်စရမလဲ။ ဘယ်ကနေ စတင်လိုက်ရမလဲ။
ကိုယ်ပိုင် ဒီဇိုင်းအယူအဆက အရင်လား၊
ဒါမှမဟုတ် အလုပ်အပ်နှံသူ အိမ်ရှင်ရဲ့ လိုအင်ဆန္ဒက အရင်လား။
ဒါတွေဟာ ဝေခွဲရကြပ်စေတဲ့ အစောပိုင်း အခက်အခဲတွေပါပဲ။
ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်ရဲ့ အနုပညာအမြင်ဟာ သူ့ပရောဂျက်ရဲ့ အုတ်မြစ်ဖြစ်ပြီး၊ အိမ်ရှင်ရဲ့ လိုအပ်ချက်ကတော့ ဒီပရောဂျက်ကို ရှင်သန်လာစေမယ့် အသက်ဝိဉာဉ်ပါပဲ။ ဒါကြောင့် ဒီကဏ္ဍနှစ်ခုကို ဘယ်လို ပေါင်းစပ်မလဲ၊ ဘယ်ဟာကို ဦးစားပေးမလဲဆိုတဲ့ စဥ်းစားမှုတွေဟာ အစပိုင်းမှာ တွေ့ရတတ်တဲ့ အခက်အခဲတွေ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီအခက်အခဲတွေကို ကျော်လွှားနိုင်မှသာ ပရောဂျက်တစ်ခုက အောင်မြင်နိုင်မှာပါ။
..............................
ဒီဇိုင်းအယူအဆနှင့် ပရောဂျက်တစ်ခု၏ အစ
ဒီဇိုင်းပရောဂျက်တစ်ခု စတင်ပြီဆိုတာနဲ့ “ဒီတစ်တောင်ကျော်ရင် ပဲခူးရောက်ရောက်၊ စစ်ကိုင်းရောက်ရောက်” ဆိုသလိုပဲ ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်ဟာ ရည်မှန်းချက်တစ်ခုထားပြီး ဖြတ်သန်းရပါတယ်။ ဒီဇိုင်းပုံစံက အဆင့်ဆင့်ပြောင်းလဲသွားနိုင်သလို၊ အဲဒီအပေါ်မူတည်ပြီး ပန်းတိုင်ကလည်း ကွဲပြားသွားနိုင်ပါ‌သေးတယ်။ ဘယ်လမ်းကိုပဲ ရွေးချယ်သည်ဖြစ်စေ၊ အရေးကြီးတာကတော့ ပန်းတိုင်တစ်ခုဆီကို ဦးတည်နေဖို့ပါပဲ။
စိတ်ကူးစိတ်သန်းတွေကို နေရာဒေသ၊ ယဥ်ကျေးမှုနဲ့ မသက်ဆိုင်ဘဲ အတွေးထဲမှာ ဆန္ဒရှိသလို ပုံဖော်လို့ရပါတယ်။ “ပုပ္ပါးတောင်ကလပ် ဘောင်ပဲ့ထွက်တာနဲ့၊ ပုသိမ်ကနွား ချိုလိမ် ပေါင်ကျိုးတာ မဆိုင်ပါဘူး” ဆိုတဲ့အတိုင်း ဒီဇိုင်းဖန်တီးရာမှာ တစ်ခါတစ်ရံ ဆက်စပ်မှုမရှိတဲ့ စိတ်ကူးတွေနဲ့ အကြောင်းအရာတွေကို ပေါင်းစပ်ပြီး ထူးခြားတဲ့အနုပညာလက်ရာတွေအဖြစ် ဖန်တီးတတ်ကြတာမျိုးလည်း ရှိပါတယ်။
ဒီအခါမှာ အိမ်ရှင် အလုပ်အပ်နှံသူနဲ့ ဒီဇိုင်နာကြားက ဆက်သွယ်မှုဟာ အရေးကြီးပါတယ်။ “စကားတွေ ကားသွားလိုက်ကြတာ၊ ဘဝတွေ ခြားသွားသလိုပါပဲလေ” ဆိုသလို တခါတလေမှာ ဆက်သွယ်ရေး အမှားအယွင်းတွေ၊ နားလည်မှု လွဲမှားတာတွေ ဖြစ်တတ်ပါတယ်။ ပွင့်လင်းမြင်သာတဲ့ ဆက်ဆံရေးနဲ့ နားလည်မှုဟာ ဒီအခက်အခဲတွေကို ကျော်လွှားနိုင်ဖို့ အဓိကပါပဲ။

ဒီဇိုင်းပရောဂျက်၏ အဆင့်ဆင့်
ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်ရဲ့ ဒီဇိုင်းပရောဂျက် လုပ်ငန်းစဥ်မှာ အောက်ပါအဆင့်တွေ ပါဝင်လေ့ရှိပါတယ်။
လေ့လာခြင်းနှင့် စိတ်ကူးပုံဖော်ခြင်း
ဒီအဆင့်မှာ အလုပ်အပ်နှံသူရဲ့ လိုအပ်ချက်၊ ဘတ်ဂျက်နဲ့ စတိုင်လ်ကို အသေးစိတ်လေ့လာရပါတယ်။ ပြီးရင် ကနဦး ဒီဇိုင်းအယူအဆတွေကို စိတ်ကူးနဲ့ ပုံဖော်ရပါတယ်။
ဒီဇိုင်းရေးဆွဲခြင်း
ဒီဇိုင်းပုံကြမ်းတွေ၊ 3D ပုံစံတွေနဲ့ အသေးစိတ်ပုံဆွဲခြင်းတွေကို ဆက်လက်လုပ်ဆောင်ရပါတယ်။ ဒါက ဒီဇိုင်းကို အသက်ဝင်လာအောင် ပုံဖော်တဲ့ အဆင့်ပါပဲ။
ပစ္စည်းရွေးချယ်ခြင်း
အသုံးပြုမယ့် ပရိဘောဂတွေ၊ အထည်အလိပ်တွေ၊ ဆေးရောင်တွေနဲ့ အလင်းရောင် အပါအဝင် အသုံးပြုမယ့် ပစ္စည်းတွေကို ဂရုတစိုက်ရွေးချယ်ရပါတယ်။
ပရောဂျက် အကောင်အထည်ဖော်ခြင်း
ရွေးချယ်ထားတဲ့ ဒီဇိုင်းအတိုင်း အမှန်တကယ် ဆောက်လုပ်ခြင်း၊ ဒါမှမဟုတ် ပြင်ဆင်ခြင်းကို အကောင်အထည် ဖော်ပါတယ်။
ဒီအဆင့်တွေ တစ်လျှောက်လုံးမှာ ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်ဟာ “အနှောင်အဖွဲ့ဟာ၊ ငါတို့တွေ မချိုးဖြတ်နိုင်သမျှ ဘယ်တော့မှ လွတ်မှာမဟုတ်ဘူး” ဆိုသလိုပဲ စည်းမျဥ်းတွေ၊ အကန့်အသတ်တွေနဲ့ ရင်ဆိုင်ရတတ်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဒီအနှောင်အဖွဲ့တွေ၊ တနည်း ပြောရရင် အဆောက်အအုံဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းတွေ၊ ကန့်သတ်ချက်တွေ၊ လိုက်နာသင့်တဲ့ နည်းဥပဒေတွေဟာ ဒီဇိုင်းကို ပိုမိုစနစ်ကျစေပြီး၊ နောက်ဆုံးမှာ အောင်မြင်တဲ့ ရလဒ်တစ်ခုကို ပေးစွမ်းနိုင်မှာပါ။
ဒီဇိုင်နာတစ်ယောက်ရဲ့ ခရီးလမ်းမှာ ပရောဂျက်တိုင်းဟာ 'ကြက်ဥလား၊ ကြက်မ,လား' ဆိုတဲ့ မေးခွန်းနဲ့ စတင်ခဲ့ပြီး နောက်ဆုံးမှာ ကောင်းမွန်လှပတဲ့ အနုပညာလက်ရာတစ်ခုကို ဖန်တီးနိုင်မှသာ အောင်မြင်တယ်လို့ ဆိုနိုင်ပါတယ်။
အဆုံးအစ ရေရေရာရာ မသိနိုင်တဲ့ ဘဝမှာ ကျွန်တော်တို့တွေ ဘယ်လို လျှောက်လို့ ဘယ်လို ခရီးပေါက်သွားမလဲ...။ တကယ့်အဖြေကတော့ ဉာဏ်ပညာနှင့် ချစ်ခြင်းတရားကို နှလုံးသားမှာ ထွေးပိုက်ရင်း မမောတမ်း ခရီးဆုံးအထိ လျှောက်လှမ်းကြရမှာ ဆိုတာပဲ မဟုတ်ပါလား။

MMO

No comments:

Post a Comment